EN-DAGSSTÆVNE I HESTEVELFAERD.DK
- et rigtig godt sted at starte
Stil op i anderledes konkurrencer med din hest. Sjove & udfordrende konkurrencer og masser af dejlige mennesker!
Her er lidt af de

oftest stillede spørgsmål vedr. stævnet

Læs dem godt igennem - finder du ikke svar her, eller i praktisk info, er du velkommen til at kontake stævne-gruppen på staevne@hestevelfaerd.dk
FAQ om tilmelding
 
Q:
Jeg har søgt om at blive medlem, men har ikke fået mit medlemsnummer endnu. Og nu er mit stævnegebyr udreget til 'ikke medlemspris'.
A:
Vores system fungerer desværre sådan, at hvis man ikke har et medlemsnummer, så regner det prisen ud, som ikke medlem. Da vi jo er drevet af 100% frivillige svinger det selvfølgelig lidt med, hvor hurtigt vores nye medlemmer får deres nummer. Og det kan sagtens ske, at vi i stævne-gruppen får svaret hurtigere, end vores frivillige kasserer som registrerer og udsender medlemsnumre. Derfor opfordrer vi selvfølgelig til, at man sørger for at være medlem i god tid - og dermed også får mulighed for at deltage i de mange spændende foredrag og netværket som hestevelfaerd.dk byder på.
__________________________________________________________________

Q:
Hvor kan jeg se, hvilke klasser jeg er tilmeldt?

A:
Mht hvilke klasser du er tilmeldt, så bør du have en mail fra os, hvori der står hvilke klasser du har tilmeldt dig. Mailen er sendt fra 'noreply@hestevelfaerd.dk' som er en autogenereret mail.
__________________________________________________________________

Q:
Hvad med framelding og flytning af klasser?

A:
Afmeldingsregler 3-dagesstævne:
Indtil 6 uger før stævnestart: Hele det indbetalte beløb minus et ekspeditionsgebyr på 50 kr. tilbagebetales.
Fra 2 til 6 uger før stævnestart: Halvdelen af det indbetalte beløb tilbagebetales. Ved beløb under 100 kr. tilbagebetales det indbetalte beløb minus et ekspeditionsgebyr på 50 kr.
Mindre end 2 uger før stævnestart: Ingen tilbagebetaling.

Afmeldingsregler 1-dagsstævne:
Indtil 3 uger før stævnestart: Hele det indbetalte beløb minus et ekspedionsgebyr på 50 kr. tilbagebetales.
1 til 3 uger før stævnestart: Halvdelen af det indbetalte beløb tilbagebetales. Ved beløb under 100 kr. tilbagebetales det indbetalte beløb minus et ekspeditonsgebyr på 50 kr.
Mindre end 1 uge før sævnestart: Ingen tilbagebetaling.

Flytning imellem klasser:
Af hensyn til startlister og tidsplaner, opfordrer vi til, at eventuel flytning mellem klasser sker så tidligt som muligt. Vær opmærksom på at en del klasser bliver hurtigt fyldte og at du derfor ikke kan være sikker på at få plads i en anden klasse.

Depositum for paddock tilbagebetales med 100%, når paddocken er rengjort og startnummer afleveret.

__________________________________________________________________

Q:

Hvordan ved jeg, om jeg har fået mine klasser?

A:
Du får 2 mails fra os. Den ene mail er autogenereret, og indeholder blot de informationer du selv har atstet ind, samt en prisberegning.
Mail nr 2 er fra os i stævneudvalget. Her står der om du er kommet på venteliste til en klasse. Hvis der ikke står noget om venteliste, har du fået din start/dine starter.
__________________________________________________________________

FAQ om klasser
 
_________________________________________

Q:
Hvad er et 'Intro-niveau'?
A:
Intro-klasserne er blevet indført i 2014 for at åbne op for mange nye deltagere, som er lidt usikre på hvad de kan og hvad de skal starte. Intro-niveauerne er 'safe land' for nye, og en mulighed for at starte uden for meget pres. Introklasserne er tilrettelagt sådan, at de tager ekvipagen igennem basis-øvelser, så de har et godt indtryk af hvad klassen går ud på, og får introduceret et basis-niveau til ekvipagerne.

_________________________________________

Q:
Hvad er Agility RUN?

A:
Agility Run er klassisk agility udført på en helt ny måde. Alle stiller op i samme klasse, og herefter foregår agility som et udskillelses-løb. For hvert ’heat’, bliver et antal sendt videre til næste runde. De 3 der er kommet tættest på, men ikke over, det antal point der skiller 1. og 2. heat, bliver oprangeret i første heat osv.

Der er typisk imellem 7 og 12 forhindringer pr. heat, og hvor svære forhindringerne er, bliver afgjort efter hvor dygtige deltagerne er. Forhindringerne bliver gradvist sværere og sjovere, jo højere heat ekvipagerne kommer op i.

FORMÅL MED AGILITY UDFØRT SOM ’RUN’
Run-klassen er indført som mulighed i 2013. Klassen er indført som forsøg for at optimere agility-klassernes gennemførelse.

Med RUN-klassen opnåes følgende:
Hurtigere afvikling af klasserne
Større tryghed for den enkelte ekvipage i de indledende heat (der er flere på banen)
Usikre ekvipager får lov at avancere
Flere vindere (ekvipager der ellers ’kun’ ville stille op i en ’let-klasse’ som avancerer til næste heat får et skulderklap ved blot at avancere. Ekvipager der ikke går videre bliver rangeret i det heat de er kommet til)
Flere succesoplevelser
Ekvipager kommer automatisk til at deltage på det niveau de har talent til.
Mere publikumsvenligt
Bedre tid til opbygning af flottere baner

__________________________________________________________________

Q:
Hvad betyder PROCENTKLASSER?

A:
I specielt de højere niveauer, er der endnu ikke så mange, der har mod på udfordringen. For at de få (men rå) der stiller op i disse klasser bliver pointene regnet om til procenter. Dvs at deltagere i Jordarbejde ØVET og EKSPERT eksempelvis kan rangeres imod hinanden. Efter sidste tilmeldingsfrist, bliver det endeligt vedtaget, hvilke klasser der kan oprangeres imod hinanden.
Fordelen er, at de øvede deltagere får lidt mere konkurrence og selvfølgelig også den fordel, at vi kan gennemføre klasser, der ellers ville blive aflyst.

__________________________________________________________________

Q:

Hvor finder jeg programmerne til dressur?

A:
Vi arbejder på højtryk for at få de nye programmer på gaden. Ind til da kan du regne med at INTRO svarer til DRF's LD, LET svarer til LC, MIDDEL svarer til LA og ØVET svarer til en let M-klasse.

__________________________________________________________________
FAQ om Paddocks
 
Q:
Må der ikke stå 2 heste i samme paddock?
A:
Nej desværre. Vi stoler på, at vore medlemmer har helt check på deres heste i det daglige, og du kender selv din hest bedst. Men der er mange ganske unge deltagere med, og måske har de ikke helt den samme dømmekraft som eksempelvis du har. Potentielt farlige situationer kan opstå, hvis 2 heste bliver lukket sammen i samme paddock, og vi i hestevelfaerd.dk ønsker ikke at gøre forskel på, hvem der må og hvem der ikke må. Til gengæld har vi sat paddock-prisen så lavt, at 2 paddocks ikke bør balste økonomien.
__________________________________________________________________

Q:
Kan 2 heste der kender hinanden godt få paddock ved siden af hinanden?
A:
Ja da! Og du må også gerne bestille din paddock sådan, at der er åbnet imellem 2 paddocks så 2 heste kan være sammen i paddocken.
FAQ om medlemsnummer
 
Q:
Hvad er mit medlemsnummer
A:
Da du meldte dig ind i hestevelfaerd.dk fik du, efter indbetaling af dit års-kontingent på 120 kr en mail fra vores kasser. I denne mail er dit medlemsnummer.
Vi har, i stævneudvalget, ikke konstant opdaterede lister med nye medlemsnumre. Derfor bedes du finde dit medlemsnummer i den mail der er fremsendt.

ENDAGS STÆVNE QUICKGUIDE PRAKTISK INFORMATION
Sted
Kongevej 254, 6510 Gram

Dato:
1. juni 2019

Pris for start (pr. klasse)
Medlemmer og ikke-medlemmer 70 kr pr start

Pris for selvbyggerpaddock

Gratis, men depositum 100 kr.


Tilmeldingsfrist
1. maj

Du får en opkrævning via mail, når du har udfyldt onlineformularen under tilmelding.

Overfør din indbetaling til konto:
0758 3225041724
HUSK af anføre navn + "endagsstævne" på indbetalingen, ellers kan vi ikke registrere din indbetaling korrekt.
Tilmelding er først gældende, når din indbetaling er registreret.

______________________________

PRAKTISKE DOKUMENTER

Tilmelding

Find den elektroniske tilmeldingsformular her

KLASSE BESKRIVELSER

Du finder alle klasser med beskrivelser her: