|
STÆVNE I HESTEVELFAERD.DK |
- et rigtig godt sted at starte |
Vi har desvære valgt at aflyse stævnet iår pga for få tilmeldinger og den tiltagende Corona smitte. Se mere under Stævner. |
Her er lidt af de |
oftest stillede spørgsmål vedr. stævnet |
Læs dem godt igennem - finder du ikke svar her, eller i praktisk info, er du velkommen til at kontake stævne-gruppen på staevne@hestevelfaerd.dk
|
|
|
|
Q:
Hvor kan jeg se, hvilke klasser jeg er tilmeldt?
A:
Mht hvilke klasser du er tilmeldt, så bør du have en mail fra os, hvori der står hvilke klasser du har tilmeldt dig. Mailen er sendt fra 'noreply@hestevelfaerd.dk' som er en autogenereret mail.
__________________________________________________________________
Q:
Hvad med framelding og flytning af klasser?
A:
Afmeldingsregler 3-dagesstævne:
Indtil 6 uger før stævnestart: Hele det indbetalte beløb tilbagebetales.
Fra 2 til 6 uger før stævnestart: Halvdelen af det indbetalte beløb tilbagebetales. Ved beløb under 100 kr. tilbagebetales det indbetalte beløb.
Mindre end 2 uger før stævnestart: Ingen tilbagebetaling.
Afmeldingsregler 1-dagsstævne:
Indtil 3 uger før stævnestart: Hele det indbetalte beløb tilbagebetales.
1 til 3 uger før stævnestart: Halvdelen af det indbetalte beløb tilbagebetales. Ved beløb under 100 kr. tilbagebetales det indbetalte beløb.
Mindre end 1 uge før sævnestart: Ingen tilbagebetaling.
Flytning imellem klasser:
Af hensyn til startlister og tidsplaner, opfordrer vi til, at eventuel flytning mellem klasser sker så tidligt som muligt. Vær opmærksom på at en del klasser bliver hurtigt fyldte og at du derfor ikke kan være sikker på at få plads i en anden klasse.
__________________________________________________________________
Q:
Hvordan ved jeg, om jeg har fået mine klasser?
A:
Du får 2 mails fra os. Den ene mail er autogenereret, og indeholder blot de informationer du selv har atstet ind, samt en prisberegning.
Mail nr 2 er fra os i stævneudvalget. Her står der om du er kommet på venteliste til en klasse. Hvis der ikke står noget om venteliste, har du fået din start/dine starter.
__________________________________________________________________
|
|
|
|
_________________________________________
Q:
Hvad er et 'Intro-niveau'?
A:
Intro-klasserne er blevet indført i 2014 for at åbne op for mange nye deltagere, som er lidt usikre på hvad de kan og hvad de skal starte. Intro-niveauerne er 'safe land' for nye, og en mulighed for at starte uden for meget pres. Introklasserne er tilrettelagt sådan, at de tager ekvipagen igennem basis-øvelser, så de har et godt indtryk af hvad klassen går ud på, og får introduceret et basis-niveau til ekvipagerne.
_________________________________________
Q:
Hvad er Agility RUN?
A:
Agility Run er klassisk agility udført på en helt ny måde. Alle stiller op i samme klasse, og herefter foregår agility som et udskillelses-løb. For hvert ’heat’, bliver et antal sendt videre til næste runde. De 3 der er kommet tættest på, men ikke over, det antal point der skiller 1. og 2. heat, bliver oprangeret i første heat osv.
Der er typisk imellem 7 og 12 forhindringer pr. heat, og hvor svære forhindringerne er, bliver afgjort efter hvor dygtige deltagerne er. Forhindringerne bliver gradvist sværere og sjovere, jo højere heat ekvipagerne kommer op i.
FORMÅL MED AGILITY UDFØRT SOM ’RUN’
Run-klassen er indført som mulighed i 2013. Klassen er indført som forsøg for at optimere agility-klassernes gennemførelse.
Med RUN-klassen opnåes følgende:
Hurtigere afvikling af klasserne
Større tryghed for den enkelte ekvipage i de indledende heat (der er flere på banen)
Usikre ekvipager får lov at avancere
Flere vindere (ekvipager der ellers ’kun’ ville stille op i en ’let-klasse’ som avancerer til næste heat får et skulderklap ved blot at avancere. Ekvipager der ikke går videre bliver rangeret i det heat de er kommet til)
Flere succesoplevelser
Ekvipager kommer automatisk til at deltage på det niveau de har talent til.
Mere publikumsvenligt
Bedre tid til opbygning af flottere baner
__________________________________________________________________
Q:
Hvad betyder PROCENTKLASSER?
A:
I specielt de højere niveauer, er der endnu ikke så mange, der har mod på udfordringen. For at de få (men rå) der stiller op i disse klasser bliver pointene regnet om til procenter. Dvs at deltagere i Jordarbejde ØVET og EKSPERT eksempelvis kan rangeres imod hinanden. Efter sidste tilmeldingsfrist, bliver det endeligt vedtaget, hvilke klasser der kan oprangeres imod hinanden.
Fordelen er, at de øvede deltagere får lidt mere konkurrence og selvfølgelig også den fordel, at vi kan gennemføre klasser, der ellers ville blive aflyst.
__________________________________________________________________
Q:
Hvor finder jeg programmerne til dressur?
A:
Under klasse beskrivelse. Du kan regne med at INTRO svarer til DRF's LD, LET svarer til LC, MIDDEL svarer til LA og ØVET svarer til en let M-klasse.
__________________________________________________________________
|
|
|
|
Q:
Må der ikke stå 2 heste i samme paddock?
A:
Jo, så skal den bare bygges i dobbelt størrelse
__________________________________________________________________
|
|
|
|
ENDAGS STÆVNE QUICKGUIDE
PRAKTISK INFORMATION
Sted
Kongevej 254, 6510 Gram
Dato:
26.09 2020
Pris for start (pr. klasse)
70,- kr pr start
Pris for selvbyggerpaddock
kr. 50,-
Teltplads med tur på heden
Kr. 50,-
Tilmeldingsfrist
13/9-20
Du får en opkrævning via mail, når du har udfyldt onlineformularen under tilmelding.
Overfør din indbetaling til konto:
0758 3225041724
HUSK af anføre navn + "endagsstævne" på indbetalingen, ellers kan vi ikke registrere din indbetaling korrekt.
Tilmelding er først gældende, når din indbetaling er registreret.
______________________________
PRAKTISKE DOKUMENTER
Tilmelding
Find den elektroniske tilmeldingsformular her
KLASSE BESKRIVELSER
Du finder alle klasser med beskrivelser her:
|
|
|